Despre mine

Fotografia mea
Bucuresti, Romania
"I do my thing and you do your thing. I am not in this world to live up to your expectations, and you are not in this world to live up to mine. You are you, and I am I, and if by chance we find each other, it's beautiful. If not, it can't be helped." (Fritz Perls, 1969)

luni, 4 mai 2009

volunteering bullshit

azi m-am hotarat sa scriu despre "volunteering bullshit" din nevoia de a descarca maimutele din spatele meu si a le trimite la plimbare ("walk untill your feet bleed, and than keep walking") ...

ipoteze de lucru:

1 voluntariat la locul de munca: atunci cand te oferi sa faci ceva ce nu tine de postul tau, dar iti place, cunosti, si intr-un exces de zel si de entuziasm spui FAC EU!
2 voluntariat de amorul artei: iti oferi cunostintele si experienta in beneficiul semenilor
3 voluntariat= nu iti iese nimic material

here it is: EL GRANDE BULLSHIT

1 ti-ai asumat 10 maimute care nu iti apartin. din onoare si self respect le duci la bun sfarsit. la acest sfarsit toti cei care pana atunci au tacut, brusc au opinii, mai la stanga, mai la dreapta, mai fara spatii, dar nu o poti face manual? ca doar ai lucrat in word nu ti-ai stricat ochii o noapte in corel ... aici s-a rupt filmul meu

2 pe net se tot intreprind lucruri pe baza de voluntariat: se impartasesc opinii, se dezvaluie solutii etc. cineva a luat initiativa de a face o brosura de promovare a fotografilor, in mod gratuit. are nevoie insa de articole gratuite de la fotografi. ideea ar fi ca fotografi experimentati sa impartaseasca din experienta lor, sa descrie tehnici etc ... ei se promoveaza, noi invatam. intrebarea ridicata a fost: de ce am face asta gratis? si aici s-a rupt filmul lor

toate astea vin pe fondul unei mai vechi discutii cu niste tinere sperante - tineri studenti care vor sa deschida YET ANOTHER ASSOCIATION. si nu asta ar fi baiul. dar oamenii astia nu sunt dispusi sa depuna nici macar cel mai mic efort voluntar pt asta, nici un degetel, desi totule in beneficiul lor...

concluzia: chiar daca nu platesti, nu inseamna ca e gratis, si voluntariatul de dragul binelui e pe cale de a fi acoperit cu ... lots of BULLSHIT

and yes, i have decided: what they don't know, can't hurt them si in loc de a face pro bono lasa-i pe altii sa faca pro money.

2 comentarii:

gabitzass spunea...

:) inca n-am ajuns in stadiul asta... dar vad ca la tine s-a umplut paharul.

sa invatam sa zicem nu? sau sa invatam cui sa spunem da?

LuciaCrin spunea...

sa alegi cu grija cand spui da si cand spui nu