Merita sa faci antreprenoriat pe timp de criza?
Publicat: 13 Mai 2009 @ 19:09
Raspunsul este categoric DA. Sau cel putin aceasta a fost concluzia care s-a desprins la evenimentul "Tanar Inovativ+Lider Creativ=Antreprenor de Succes", organizat, miercuri, de Fundatia Codecs pentru Leadership, in cadrul saptamanii europene a IMM-urilor. Acest optimism trebuie dublat, insa, de cateva elemente cheie: sa fii ancorat acolo unde conteaza si unde se fac jocurile mari, adica in UE, si sa treci la treaba fara sa mai ceri voie."Daca vrem o schimbare trebuie sa o facem noi", a spus Florin Jianu, presedintele Patronatului Tinerilor Intreprinzatori din Romania, prezent la eveniment. In opinia acestuia, autoritatile "traiesc intr-un alt film", complicand mai degraba viata antreprenorilor, in loc sa-i ajute, prin masurile pe care le iau in aceste vremuri de criza, asa cum este cazul impozitului forfetar.
Jianu a adus, prin comparatie, exemple de buna practica aplicate de Franta si Germania, in plina criza economica. Daca francezii au netezit drumul celor care vor sa inceapa o afacere, oferindu-le posibilitatea sa infiinteze o firma cu un euro si sa nu plateasca impozite timp de 3 ani, Germania a relaxat fiscalitatea, lasand astfel mai multi bani la cetateni pentru a incuraja consumul.
"Noi (IMM n.r) cream plus valoarea, dam bani la bugetul de stat si primim in schimb piedici", a subliniat Jianu, in opinia caruia este de neinteles cum statul isi schilodeste principala sursa care-i asigura bani la buget. In Romania, aproximativ 99% din companii sunt IMM si creeaza 70% din PIB.
Mai merita sa faci antreprenoriat in aceste conditii? "Daca esti virusat de ceea ce inseamna antreprenoriatul, libertatea, lucrurile pe care le construiesti, cred ca merita toate aceste lucruri. Si credem ca intotdeauna cand se fac astfel de legi 'anti-oameni', mediul raspunde pe dos. Toti se fac persoane fizice autorizate", a afirmat Jianu.
Cat priveste nisele spre care tinerii antreprenori ar putea sa se orienteze in aceasta perioada,activitatile de lobby par a fi o oportunitate.
"Ar trebui inceput de la promovarea unei legi a lobby-ului. E o chestiune foarte stringenta, pentru ca lipsa unei reglementari in acest sens te scoate in afara legii. La noi exista trafic de influenta, nu exista o activitate de lobby din care sa castigi", a spus, pentru EurActiv.ro, presedintele PTIR.
Fimele de soft, publicitate si PR raman si ele o varianta pentru tinerii care nu au bani sa intre in industrie sau sa faca ceva spectaculos. "Un tanar va incepe de undeva unde resursele sunt putine si se bazeaza pe gradul de inovare si cunoastere", a aratat Jianu.
Ce au concluzionat tinerii intreprinzatori prezenti la eveniment:
- generatiilor tinere nu le este este frica de schimbare, pentru ca au crescut cu ea
- trebuie pus accentul pe managementul de criza
- trebuie sa te cunosti foarte bine ca sa inveti in fiecare zi cate ceva
- sa privesti inainte, sa anticipezi evenimentele
- o pregatire in resurse umane si management de proiect face diferenta, pe langa o meserie bine stiuta, cand vine vorba de experienta profesionala
- optimismul este foarte important; cand privesti "in afara" si vezi numai probleme, sa nu te lasi "otravit", influentat in sens negativ
Solutii pe timp de criza:
- strategii de management al riscului
- fondurile europene
- voluntariatul pentru acei tineri care vor sa invete si sa nu stea pe loc
http://www.euractiv.ro/uniunea-europeana/articles|displayArticle/articleID_17187/Merita-sa-faci-antreprenoriat-pe-timp-de-criza.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu